Ilmainen kansainvälinen toimitus - noin 21 päivää & 14 päivän palautusoikeus

Toimitusehdot

Mecco.fi-sivuston omistaa ja sitä käyttää: MKK Trade Oy, 21765571 (Y-tunnus).

 

Meccoon voi ottaa yhteyttä puhelimitse numeroon: 010 322 3100 tai sähköpostilla osoitteeseen: info@mecco.fi.

 

Nämä myynti- ja toimitusehdot koskevat Mecco.fi-sivuston tuotteiden ostamista ja toimittamista Suomeen Ahvenanmaata lukuun ottamatta.

 

Tilaaminen ja maksaminen

Mecco.fi on auki ympäri vuorokauden, ja ostoksia voi suorittaa lähes milloin tahansa. 

 

Verkkokauppa voidaan kuitenkin sulkea ylläpidon ajaksi. Ostoksia voi tehdä vain verkkokaupan ollessa auki ja käytettävissä.

 

Mecco.fi-verkkokaupasta ostaminen edellyttää vähintään 18 vuoden ikää. Alle 18-vuotias asiakas voi ostaa tuotteita, mikäli hänellä on huoltajan lupa ja/tai muu lakisääteinen oikeus ostoksen suorittamiseen.

 

Asiakas valitsee haluamansa tuotteet ja laittaa ne "ostoskoriin". Ostoskorin sisältöä voi muokata tilaushetkeen asti, ja ostoskorin sisältöä ja tuotteiden hintaa on mahdollista tarkastella jatkuvasti. 

 

Mahdolliset lisämaksut, kuten lähetys- laskutus- tai pankkikorttikulut, lasketaan juuri ennen ostoksen maksamista. 

 

Kun tilaus on valmis, asiakas klikkaa "Kassa" ja antaa nimensä, osoitteensa, sähköpostiosoitteensa, puhelinnumeronsa ja maksutavan sekä valitsee toimitustavan.

 

Ostoskorin sisältöä voi muuttaa ostoksen vahvistamiseen saakka. Ostos vahvistetaan klikkaamalla "Lähetä tilaus". Tämän jälkeen tilaus välitetään Meccoon, eikä sitä voi enää muuttaa.

 

Asiakkaan on annettava virheetön toimitusosoite. Mikäli asiakkaan antamaa osoitetta ei voida vahvistaa, Mecco pidättää oikeuden evätä toimituksen ja peruuttaa tilauksen.

 

Tilauksen peruminen

Mecco saattaa peruuttaa tilauksen, mikäli tilattua tuotetta on mahdoton toimittaa. 

 

Asiakkaalle ilmoitetaan kyseisestä tilanteesta, ja mahdollisesti suoritetut maksut tai varaukset maksutavalle palautetaan tai peruutetaan.

Tilaus on sitova, kun asikas lähettää tilauksen. Tilauksen peruminen on mahdollista, mutta perimme/vähennämme sinulle palautettavasta summasta 30€:n käsittelykulun.

 

Tilauksen vastaanottamisen kuittaus ja tilauksen vahvistus

Tilatessaan tuotteen asiakas saa sähköpostitse kuitin, joka vahvistaa tilauksen vastaanottamisen. Myyntisopimus on kuitenkin sitova vain kun asiakas on saanut tilauksen vahvistuksen tai kuitin ostoksesta.

 

14 päivän palaustusjakso (14 päivän palautusoikeus)

Mecco.fi-sivuston asiakkailla on normaalisti 14 päivän palautusjakso, jonka aikana asiakas voi ilmoittaa muuttaneensa mieltään ja palauttaa tuotteet. 

 

Palautusjakso alkaa päivästä, jolloin asiakas vastaanotti tuotteet. Mikäli jakso päättyy pyhäpäivänä, lauantaina, joulupäivänä tai uudenvuodenpäivänä, jaksoa jatketaan seuraavaan maanantaihin. 

 

Tuotteiden vastaanottamisen jälkeen niitä voi käsitellä vain todetakseen niiden luonteen, ominaisuudet ja käyttötavan. 

 

 

Asiakkaan on ilmoitettava peruutuksesta 14 päivän sisällä tuotteiden vastaanottamisesta ollakseen oikeutettu peruutukseen. Ennen tuotteiden palauttamista ota yhteyttä info@mecco.fi

 

Palautukset 

Mikäli asiakas muuttaa mielensä ostoksen suhteen, tuotteet on palautettava käyttämällä samaa toimittajaa kuin tuotteiden lähettämisessä (Posti):

 

Kun tuotteita palautetaan, asiakkaan on varmistettava, että ne on pakattu hyvin. Asiakas on vastuussa pakkauksesta / tuotteista siihen asti, kunnes vastaanotamme ne. Säilytä toimituskuitti ja seurantanumero (jos sellainen on).

 

TÄRKEÄÄ

 

Odotamme asiakkaan palauttavan tuotteet mahdollisimman pian peruutusilmoituksen antamisen jälkeen, enimmillään 14 päivän kuluttua.

 

Huomaa: Emme hyväksy postiennakolla tai vastaavalla lähetettyjä paketteja.

 

Lähetyslista

Mukaan on liitettävä tilauksen vahvistus tai muu ostoksen vahvistava asiakirja. Lomake sisältyy pakettiin, jossa tuotteet toimitettiin.

 

Hyvitykset

Hääpukujen, kaasojen pukujen, juhlamekkojen, iltapukujen, vanhojentanssipukujen ja muiden pukujen  palautuksesta perimme 30€ suureisen käsittelykulun, jonka vähennämme suoraan palautettavasti summasta. Emme palauta mahdollisia lisäkuluja, kuten laskutuslisää, esisilityksen hintaa tms. kuluja, vaan ainoastaan puvun hinnan vähennettynä 30€ käsittelymaksulla.

 

Vastaanotettuamme tuotteet tarkastamme ne, ja asiakkaalle hyvitetään ostoksesta maksettu summa. 

 

Summa siirretään aina samalle maksutavalle, jolla ostokset maksettiin. Jos ostokset maksettiin esimerkiksi kortilla, ostossumma palautetaan ostoksiin käytetylle maksukortille.

 

HUOMAUTUS:

 

Asiakas voi menettää ostossumman osittain tai kokonaan. Tämä tapahtuu, jos tuote on huonossa kunnossa tai vioittunut, koska

 

• tuotetta on käytetty, 

• tuote vahingoittui asiakkaan ollessa siitä vastuussa, 

• tuotetta käsiteltiin muutoin kuin sen luonteen, ominaisuuksien tai käyttötavan toteamiseen,

• asiakas ei noudattanut palautusoikeuden rajoituksia sinettien, tuotetyypin tms. suhteen

 

Palautukset - Posti

Noudata näitä ohjeita, mikäli haluat palauttaa tuotteen.

 

Vaihe 1: Pakkaa tuotteet hyvin. Peitä tai poista pakkauksen alkuperäinen lähetysetiketti ja vanha viivakoodi.

  

Vaihe 2: Lähetä lähetyslista palautettavien tuotteiden mukana.

  

Vaihe 3: Lähetä paketti lähimmästä postitoimistosta. Palautukset lähetetään osoitteeseen: Mannerheimintie 40, 00100 Helsinki. Postituksesta koituvat kulut vähennetään 30€:n suuruisesta käsittelymaksusta. Esim. Jos postipaketin lähettäminen maksaa 9 euroa, perimme käsittelymaksua vain 21 euroa.

 

Valitukset - mikäli tuotteessa on jotain vikaa

Ostoksesi kuuluu Suomen kuluttajasuojalain alaisuuteen. Tämä koskee myös vikoja. Tämä tarkoittaa, että viallinen tuote voidaan joko korjata tai korvata uudella ja asiakas voi saada hyvityksen tai hinnanalennuksen tilanteesta riippuen.

 

Valituksen on tietenkin oltava aiheellinen eikä vika ole saanut syntyä virheellisestä käytöstä tai muusta virheellisestä toiminnasta.

 

Asiakkaan on otettava yhteyttä "kohtuullisen ajan sisällä"

Vaade on tehtävä "kohtuullisen ajan sisällä" vian havaitsemisesta. Kehotamme ottamaan yhteyttä mahdollisimman pian ja enintään kahden kuukauden kuluessa vian havaitsemisesta. 

 

Vaade voidaan tehdä ottamalla yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen info@mecco.fi tai puhelimitse numeroon 010 322 3100. 

 

Jotta vaade voidaan käsitellä, asiakkaalta edellytetään seuraavaa:

 

1. Lähetä lyhyt kuvaus vian tai vahingon sattumisesta. Huomaa: sinun on otettava yhteyttä heti vian havaitsemisen jälkeen.

 

2. Vian dokumentoimiseksi asiakkaan on lähetettävä 4-5 kuvaa tuotteesta sekä kuvaus. Vian on näyttävä selvästi vähintään yhdessä kuvassa. Lisäksi on varmistettava, että tuote näkyy kuvissa kokonaan, edestä ja taka.

 

3. Lähetä kuvat sähköpostilla osoitteeseen info@mecco.fi

 

4. Ilmoita tuotteen tilausnumero tai liitä kopio tilauksen vahvistuksesta tai kuitista.

 

5. Kuvien vastaanottamisen jälkeen käsittelemme vaateesi mahdollisimman pian. 

 

 Lähetä tuotteet osoitteeseen:

 

MKK Trade Oy / Mecco

Mannerheimintie 40

00100 Helsinki

Finland

 

(Huom.: paketteja ei voi tuoda henkilökohtaisesti tähän osoitteeseen)

 

Mikäli vaade on perusteltu, hyvitämme tuotteen takaisin lähettämisestä koituneet kulut kohtuullisuuden rajoissa. Muussa tapauksessa asiakas on vastuussa kaikista kuljetuskuluista, mukaan lukien lähetyskulumme, kun palautamme tuotteen sen tutkimisen jälkeen. Saatamme veloittaa enimmillään 12 euroa tuotteiden tutkimisesta. 

 

Muista, että tuote on aina pakattava hyvin ja sinulla on oltava todiste postimaksusta. Asiakas on vastuussa pakkauksesta / tuotteista siihen asti, kunnes vastaanotamme ne. Säilytä postikuitti, jossa näkyvät lähetyskulut ja seurantanumero (jos sellaista on).

 

Huomaa: Emme hyväksy postiennakolla tai vastaavalla lähetettyjä paketteja.

 

Alennuskoodit (kupongit)

Tarjoamme säännöllisesti alennuskoodeja osana markkinointia. Kyseiset koodit ovat voimassa vain rajoitetun ajan. Niitä saattavat koskea erityisehdot. Koodit saatetaan rajoittaa tietyille tuotteille, luokille tai tuotemerkeille.

 

Käyttäessään alennuskoodia asiakkaan on käytettävä ostokseen määritetty vähimmäissumma. Mikäli ostos jää alle ilmoitetun vähimmäissumman, erotusta ei hyvitetä. 

 

Käytettävä alennuskoodi on annettava ostosprosessin aikana ennen tilauksen maksamista. 

 

Asiakas ei saa hyvitystä, mikäli unohtaa antaa alennuskoodin ennen tilauksen lähettämistä. 

 

Tilausta kohti voi käyttää vain yhden alennuskoodin.

 

Alennuskoodeja voi siirtää, ja ne ovat omistajansa käytettävissä. Alennuskoodeilla ei ole rahallista arvoa eikä niillä voi lunastaa rahaa, kuponkeja tai muuta vastaavaa.

 

Petostapauksissa, petoksen yrityksessä tai jos epäillään laitonta toimintaa kuponkien lunastamisessa pidätämme oikeuden peruuttaa alennuskoodin, peruuttaa tilauksen, jossa alennuskoodia käytettiin, tai estää asiakkaalta Mecco.fi-sivuston käytön pysyvästi.

 

Henkilötiedot 

Ostosten tekeminen Mecco.fi-sivustolla edellyttää vähintään seuraavien tietojen luovuttamisen:

 

• Nimi

• Osoite 

• Sähköpostiosoite

• Puhelin / matkapuhelin

 

Yllä mainitut tiedot säilytetään yhdessä asiakkaan ostamien tuotteiden tietojen kanssa seitsemän vuotta sen tilivuoden päättymisestä, johon tiedot liittyvät. Tämän jälkeen tiedot poistetaan.

 

Mikäli asiakas luo kirjautumistiedot itsepalvelun helpottamiseksi, henkilötietoja ja tilaustietoja ei poisteta, ellei asiakas itse pyydä sitä.

 

Tietoja ei luovuteta tai myydä kolmansille osapuolille paitsi yhtiön uudelleenjärjestäytymisen tai koko tai osittaisen myynnin yhteydessä. Kyseisessä tilanteessa tapahtuva luovutus on nykyisen tietosuojalain mukainen.

 

Asiakas on oikeutettu saamaan rekisteröidyt tietonsa, ja asiakas voi kiistää rekisteröinnin henkilötietolain olennaisten sääntöjen nojalla. Tähän liittyvät kysymykset tulee lähettää asiakaspalveluun sähköpostiosoitteella info@mecco.fi.

 

Evästeet

Mecco.fi-sivustoa käyttämällä asiakas hyväksyy, että saatamme käyttää evästeitä. Eväste on pieni tiedosto, jonka sijoitamme tietokoneellesi seurataksemme vierailuasi ja tunnistaaksemme tietokoneesi. Eväste ei ole ohjelma eikä sisällä viruksia.

  

Rikkomukset

Mikäli asiakas rikkoo näiden käyttöehtojen linjaamia velvoitteita, MKK Trade Oy saattaa estää tai rajoittaa asiakkaalta Mecco.fi-verkkosivuston käytön, jolloin tilauksia ei oteta vastaan. 

 

Seuraavia käsitetään myös rikkomuksena 

 

• Asiakas antaa väärän nimen, osoitteen, sähköpostiosoitteen tai puhelinnumeron

• Asiakas häiritsee Mecco.fi:tä, sen työntekijöitä tai muita asiakkaita

 

Valitukset

Tuotteita koskevat valitukset tulee lähettää sähköpostiosoitteeseen info@meccodresses.com tai tehdä puhelimitse numeroon 010 322 3100. Mikäli emme pysty löytämään tyydyttävää ratkaisua ja vaatimukset täyttyvät, voit tehdä valituksen Euroopan kuluttajakeskukseen Suomessa. Voit myös käyttää Euroopan komission online dispute resolution -portaalia osoitteessa http://ec.europa.eu/consumers/odr/ valituksen tekemiseen. Tämä portaali voi olla oleellinen, jos asut muussa EU-maassa. Kun lähetät valituksen, ole hyvä ja anna sähköpostiosoitteemme info@meccodresses.com.

 

Toimivaltainen laki ja hallintoalue

Mecco.fi-sivuston ostoksia ja tuotteita koskevat Suomen lait. Riitatilanteet ratkaistaan tavallisessa Suomen oikeudessa.

Myyjä ei vastaa siitä, mikäli tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy ylivoimaisen esteen tai Meccodresses.com vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta syystä (force majeure). Tällaisia syitä ovat esimerkiksi sota, luonnonmullistukset, vienti- tai tuontikiellot, viranomaisen päätös, yleisen liikenteen häiriintyminen tai muu vastaava toimintaa vaikeuttava tai estävä seikka. Myyjä pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtojaan. Tilaajan velvollisuus on ennen tilauksentekoa tutustua kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Kaikki hinnat sisältävät ALV:n 24 %. Voimassa oleva hinta on näkyvissä verkkokaupassa euroissa (EUR).